سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کلیات طرح چشم‌انداز بیست ساله شهر تهران در راستای چشم‌انداز بیست ساله جمهوری‌اسلامی ایران با قید دو فوریت 21 فروردین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

اهمیت و حساسیت کلیات طرح چشم انداز شهر تهران در چارچوب اصول و ضوابط برنامه چشم‌انداز بیست ساله‌ایران اسلامی تهیه وتدوین شده است که‌ماده واحده این طرح نیز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

طرح چشم‌انداز بیست ساله شهرتهران جزء لاینفک مصوبه شورای اسلامی شهرتهران است و شورای شهر تهران موظف است این طرح را برای طی مراحل بررسی و تصویب نهایی و ابلاغ به‌ارکان مدیریت شهری به مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع ذیربط ارسال کند.

قرار گرفتن شهر تهران در فهرست پنجاه شهر برتر جهان درحالی که در حال حاضر تهران از منظر کیفیت زندگی در رتبه ‪ ۱۷۷‬جهان است از اهداف طرح چشم انداز شهر تهران در بیست سال آینده است.

کاهش آلودگی هوا تا سطح استانداردهای جهانی و دست یابی به جایگاه اول صنعت فرهنگی در دنیای اسلام و ارتقاء ایمنی بافت‌های شهر تهران تا ‪۷/۵‬ ریشتر زلزله در حالی که ‪ ۹۰‬درصد بافت‌های شهر تهران را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند نیز از اهداف طرح چشم انداز تهران در افق ‪ ۱۴۰۴‬می‌باشد.

ارزش‌های اسلامی و انقلابی، مشارکت و شهروند مداری ونوآوری نیز از اصول و ارزش‌های بنیادینی است که باید مبنای تصمیم‌ها و اقدامات مدیریت شهری در چشم‌انداز کلی شهر تهران در افق ‪ ۱۴۰۴‬قرار گیرد.

در طرح چشم انداز بیست ساله شهر تهران، امنیت در قالب خلق فرصت برای موضوعات‌آموزشی، علمی، اقتصادی وکسب و کاربرای جوانان بعنوان محور کلیدی توسعه شهر تهران عنوان شده است.

در این جلسه  همچنین طرح تمدید اعتبار مصوبه تراکم تشویقی جهت نوسازی و ایمن‌سازی ساختمان‌های فرسوده شهر تهران در مقابل خطر وقوع زلزله تا ابلاغ طرح جامع وطرح تفضیلی با قید دو فوریت به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

کد خبر 19266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز